Art Therapy

در روان‌شناسی، استفاده از روش‌های هنری برای درمان اختلالات روانی و بهبود سلامت روانی، «هنر درمانی» نام دارد. هنر درمانگر میتواند از روش‌های متنوع و متعدد هنری از جمله نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی و کولاژ (تصوير تکّه‌کاری) در مورد بيماران، از کودک تا سالمند، استفاده کند. کسانی که دچار آسيب‌های هيجانی، خشونت جسمی، بهره‌کشی خانگی، اضطراب، افسردگی و ساير مشکلات روانی شده باشند میتوانند از خودبيانگری خلاقانه سود ببرند.

با راهنمایی یک هنر درمان‌گر، مراجعین می‌توانند پیام‌های غیر کلامی، سمبل‌ها، و استعاره‌هایی که در آثار هنری‌‌شان وجود دارد، رمز‌گشایی کرده و مفهوم آنها را پیدا کنند؛ این کار باعث می‌شود شناخت بهتری نسبت به احسایات و رفتارشان پیدا کنند و به سراغ حل مسائل عمیق‌تر درونی خود بروند.

از هنردرمانی مي‌توان براي درمان محدوده وسيعي از اختلالات ذهني و درماندگي‌هاي رواني استفاده کرد. در بسياري موارد، ممکن است همراه با ساير روش‌هاي روان‌درماني مانند گروه درماني يا درمان‌شناختي- رفتاري به کار گرفته شود.

 

درمانگران مجموعه فراتاک که در این زمینه تخصص دارند عبارتند از: دکتر سحر پهلوان نشان،   فرحناز نژادی پیله رود. برای رزرو وقت با این درمانگران می توانید روی نام آنها کلیک نمایید. 

0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop

    فراتاک برای تسهیل ارائه خدمات برای هموطنان عزیز داخل ایران امکان پرداخت ریالی ایجاد کرده است. برای استفاده از خدمات لطفا فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.